Обрати сторінку

1-й метод. «Колекція своїх переваг». Коли хтось веде себе по відношенню до дитини агресивно – фізично або морально, у нього серйозно падає самооцінка. Тому один із способів допомогти – скласти список його хороших якостей, які виділять його з натовпу. Наступного разу при зустрічі з кривдником-задиракою у дитини в голові спливає список своїх позитивних рис.

– Так і бачу картинку: проти умовного Васечкина йде умовний Петечкін з кулаками, а Васечкин гордо згадує: «Ах! Я ж такий молодець, я добре розбираюся в музиці! »

– Не так все примітивно. Просто якщо дитина знає свої достоїнства, у нього немає внутрішньої тривожності – я нічого не значу, не вмію … А така впевненість впливає на його поведінку в конфліктних ситуаціях.

2-й метод. Дотримуватися принципу нездоланного муру. Ми говоримо дитині: уяви, що ти оточений непроникною стіною. Там, за нею, хтось кричить, шумить – а ти ніби його не почуєш. Можеш навіть засунути в вуха навушники і робити вигляд, ніби слухаєш класну музику.

– Угу, а наш Петечкін як висмикне ці навушники та ще й порве …

– Чи не посміє, якщо ти робиш це з почуттям гідності (а адже ти вже знаєш, який список достоїнств є всередині тебе). Втім, це дійсно рада не для всіх, а для тих, у кого хороша витримка.

3-й метод. «Проблеми кривдника». Запропонуйте дитині: уяви, все, що говорить кривдник, відноситься не до тебе, а до нього, до особистих проблем забіяки. Тому що людина, у якого порядок в голові, навряд чи так себе буде вести. І дитина починає бачити і оцінювати ситуацію по-іншому, і навіть його організм починає видавати інші запахи! Адже якщо заглянути в психофізіологію, коли людина напружується, у нього з’являється запах поту. Якщо він постійно в напрузі – то і запах з ним постійно. Ви ж знаєте: якщо людина боїться собаки, вона це відчуває. Те ж – в світі людей. На рівні законів природи ми всі єдині.

4-й метод. «Техніка товстошкірого слона». Вчимося самонавіювання: «Я слон, я товстошкірий, і все образливе, що мені говорять, відскакує від мене як м’ячик». Чи не зациклюватися на образі. Чим більше жертва засмучується – тим цікавіше тирану.

5-й метод. Навчіть дітей парирувати випади. Наприклад, кривдниця в школі каже однокласниці: «ти страшна», а та у відповідь: «а ти така милашка». Кривдниця їй: «ти дура», а та – їй: «тобі видніше, ти розумна» …

Сенс цих методів – товстошкірості, парирування – в тому, щоб не дати словами кривдника проникнути на вашу територію. Як тільки дозволили це, ви починаєте в сказане вірити і теж стаєте мимовільним гравцем в буллінг.

6-й метод. Грати з дітьми в настільні, командні ігри. Щоб дітям був важливий сам процес гри, а не можливість виграти.

7-й метод. Дайте дитині реалізувати себе, тренувати сильну сторону. Наприклад, гуртки, в яких вона буде самостверджуватися, де у нього буде рости самооцінка.