Обрати сторінку

Рекомендації для батьків першокласників

У спілкуванні зі своїми дітьми:

  • Радійте вашому синові, доньці.
  • Розмовляйте з дитиною турботливим, підбадьорюючим тоном.
  • Коли дитина з вами розмовляє, слухайте уважно, не перебивайте.
  • Установіть чіткі та визначені вимоги до дитини.
  • У розмові з дитиною називайте як можна більше предметів, їх ознак, дій з ними.
  • Ваші пояснення повинні бути простими та зрозумілими.
  • Розмовляйте чітко, ясно.
  • Будьте терплячими.
  • Спочатку запитуйте «що?», а потім «для чого?», «чому?».
  • Заохочуйте в дитини прагнення ставити запитання.
  • Заохочуйте цікавість, пізнання та уяву вашої дитини.
  • Частіше хваліть дитину.
  • Заохочуйте ігри з іншими дітьми.
  • Турбуйтесь про те, щоб у дитини були нові уявлення, про які вона могла б

розповісти.

  • Намагайтеся, щоб дитина разом з вами щось робила по господарству.
  • Намагайтесь проявляти інтерес до того, що їй цікаво робити (малювати,

співати тощо).

  • Не втрачайте почуття гумору.
  • Грайте з дитиною в різні ігри.
  • Частіше робіть щось разом, всією сім’єю.
  • Частіше спілкуйтеся зі спеціалістами, читайте книги про виховання дитини.
  • Щоб установити довірливі стосунки з дитиною та зберегти їх:
  • Не переривайте дитину, не кажіть, що ви все зрозуміли, не відвертайтесь, поки дитина не закінчила розповідати, інакше кажучи, не давайте їй приводу тривожитись через те, що вас мало цікавить те, про що вона каже.
  • Не ставте забагато запитань.
  • Не примушуйте дитину робити те, до чого вона не готова.
  • Не примушуйте дитину робити що-небудь, якщо вона втомилась, засмучена.
  • Не вигадуйте для дитини багато правил – вона перестане звертати на них увагу.
  • Не виявляйте підвищеного занепокоєння з приводу неочікуваних стрибків у розвитку дитини чи деякого регресу.
  • Не порівнюйте дитину з жодними іншими дітьми.

Соціальна адаптація п’ятикласника

У ваших дітей проблемно-переломний період, тому будьте особливо спостережливими, уважними, небайдужими. У 5-му класі зросла кількість предметів, тому збільшується час для підготовки уроків. Забезпечте своїм дітям удале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над виконанням уроків.

Програми включають більше теоретичного матеріалу. Тому слід привчати дітей міцно заучувати окремі правила з математики, української мови, географії тощо. Уважно стежте за рівнем виразного читання ваших дітей. Необхідно вдома виразно читати всі тексти, що задані з різних предметів. Стежте за порадами вчителів, записаними в щоденниках і робочих зошитах.

Дбайте про те, щоб дитина навчалась бути охайною в усьому, включаючи бережне ставлення до підручників. Ніколи не поспішайте з висновками ні про дитину, ні про вчителя – прийдіть у школу, поспілкуйтеся з учителем. Намагайтесь придбати для сімейної бібліотеки різноманітні словники та довідкову літературу.

Пам’ятайте, що клас, де навчається ваша дитина, – це три колективи: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи, тим у кращій атмосфері буде формуватись ваш хлопчик чи дівчинка. Це залежить від кожного й від вас теж.

Не забувайте: дитину не слід карати за невміння, а терпеливо вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати. Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання – особистий приклад. Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини. Умійте ставити себе на місце дитини.

Пам’ятайте: праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність – перший ворог.