Обрати сторінку

Вправи  на розвиток уваги

«Оператор»

Мета: розвивати у дітей вміння концентрувати увагу.

Хід  вправи:  наприкінці уроку дітям роздаються картки з термінами, поняттями, які були використані на уроці, приховавши їх  у довільному наборі літер.

Завдання: за 30 секунд знайти терміни, з якими познайомилися сьогодніаопгктсьжупмьпорггуберніяьпошолстанбплрогьпреписьрлроаг.

                                           «Коректура»

Мета: розвивати у дітей вміння концентрувати увагу

Хід  вправи: кожному учню роздається невеликий за  обсягом текст ( за матеріалами уроку), що містить речення з пропусками слів, перестановкою  літер, помилками у змісті. учні повинні  прочитати текст тільки один раз і одразу виправити помилки кольоровим олівцем, по закінченні партнери по парті міняються аркушами і виправляють текст олівцем  іншого кольору.

                                      « Розвідники»

Мета: розвивати у дітей вміння концентрувати увагу (водночас вправа розвиває короткочасну пам’ять).

Хід  вправи: наприкінці уроку, впродовж якого використовувалася дошка ( схеми, формули, дати, терміни. план),попросить одного учня  за бажанням вийти з класу. За час його відсутності інший учень або вчитель вносить три – чотири зміни на дошці. Коли  учень повертається, йому пропонують знайти ці зміни.

                                       «Доміно»

Мета: розвивати у дітей вміння не тільки розвивати увагу, а й  довільно Ії регулювати.

Хід вправи: Запропонуйте 5 – 6 учням по бажанню сісти в коло, кожен отримує картку. На уроці історії це можуть бути  терміни (завдання – дати визначення), дати (вказати подію), на уроці хімії – елементи (вказати формули),літератури – періоди  творчості письменника (назвати  твори) тощо. Після  того, як усі відповіли за своїми картками, ведучий змішує їх. У подальшому хід вправи може відбуватися:

  • бажаючий учень розкладає картки утому порядку, у якому відбувалися відповіді;
  • учень називає порядок виконання завдань без карток.                                                  

                                             «Хто швидше»

Мета: розвивати здатність до розподілу  і переключення уваги.

Хід вправи: приготуйте ксерокопії будь яких текстів по одному аркушу на учня. Запропонуйте їм якомога швидше викреслити літеру « О» і « Е». Завдання можна ускладнити – проведіть змагання хто швидше викреслить літеру « О», а « Е» – підкреслить. Успішність оцінюється за часом і кількістю допущених помилок

Перевірку можна здійснювати через обмін аркушами (взаємоперевірка).

                                                   «Сірники»

Мета: розвивати  довільну увагу (розвивати іконічну пам’ять).

Хід вправи: запропонуйте учням таку вправу, яка розвиває увагу. Один учасник викладає з 7 – 10 сірників фігуру і показує Ії іншому  учаснику на  1 – 2 с, потім закриває її  аркушем і пропонує відтворити. На останньому етапі – звірити.

                                                «Сіре – червоне»

Мета: розвивати  мимовільну увагу  (розвивати іконічну пам’ять).

Хід вправи: учню пропонується  оглянути класну кімнату і запам’ятати речі певного кольору, наприклад, сірого. Після цього учень повертається до вікна і називає речі, наприклад, червоного кольору.

                                          «Мій дім»

Мета: розвивати мимовільну увагу.

Хід вправи: запропонуйте учню детально  описати свою кімнату. Нехай запише це, а коли прийде додому, –  перевірить правильність опису.