Обрати сторінку

2-4 клас
Молодші школярі частіше досягають успіхів в навчанні, ніж старші діти. Відбувається це через бажання не вдарити в бруд обличчям перед однокласниками, прагнення заслужити похвалу вчителя, який є авторитетом, і якого люблять учні.
Учні 2-4 класу в силу віку не можуть довго працювати над сформованим наміром, і це важливо враховувати. Головний сенс навчання для них не в результаті, а в самому процесі навчання.
Причинами зниження мотивації можуть бути:
• нерозуміння навчального матеріалу з окремих предметів,
• нудьга ( «все ясно»),
• негативне ставлення вчителя до учня або демонстрація вчителем нерівного ставлення до дітей (є любимчики),
• невміння вчитися (неправильний режим дня, невірна організація навчання і відпочинку, незнання прийомів роботи з навчальним матеріалом).
Рекомендації: батьки, знайдіть спосіб встановити довірче спілкування з дитиною. Тільки знайшовши причину, чому дитина не хоче вчитися, ви зрозумієте, як йому допомогти.
Важливо пам’ятати, що між виникненням у дітей потрібного наміри і його виконанням не повинно пройти багато часу, інакше прагнення може згаснути. Перед учнями молодших класів доцільно ставити не віддалені і великомасштабні цілі, а невеликі, близькі і зрозумілі.
А якщо педагог негативно ставиться до вашої дитини? Чи варто сходити до вчителя? Допоможе це або зашкодить?
Так. Варто. Але приходити потрібно не з претензією і докором, а з бажанням співпраці. Почніть з висловлення подяки вчителю за … (скажіть не загальні фрази, а конкретно – за творчі домашні завдання, наприклад). Згадайте індивідуальні особливості вчителя, за які його можна подякувати. Якщо ж сумніваєтеся, поговоріть з психологом і разом виробіть стратегію бесіди з учителем.
Що робити, якщо дитині нудно на уроках:
1. Нудьга виникає в ситуаціях монотонності. Щоб зацікавити дитину навчанням, можна як мінімум постаратися урізноманітнити виконання домашніх завдань. Пошукайте різні форми виконання: проспівати, проговорити … Запропонуйте пофантазувати, приміряти на себе різні ролі: якщо б ти був льотчиком, як би виконував це завдання? А якби був учителем?
2. Нудно буває і тоді, коли все дуже просто і зрозуміло. В такому випадку поговоріть з учителем на предмет індивідуальних завдань. Може бути, потрібно ускладнити матеріал по деяких темах з урахуванням індивідуальних особливостей учня.
3. Нудно, коли зовсім нічого не зрозуміло. Див. Вище: або дитина не вміє вчитися (значить, потрібно відпрацювати прийоми виконання завдань – план і т.д.), або потрібно розвивати пізнавальні здібності.
Проявляєте ви як батьки інтерес до навчання дитини?
Тільки не плутайте страх неуспішності дитини і інтерес до його навчанні. Коли батько боїться за низьку мотивацію дитини – це мінус. Коли вірить в чадо, проявляє справжній інтерес до його успіхам і підтримує в разі невдач – це плюс.

Як ви, батьки, ставитеся до своєї роботи, показуєте чи приклад захопленості справою? Що дитина чує в родині про роботу батьків? У якому емоційному стані батьки приходять додому?
Режим дня
Важливо передбачити чергування фізичних і розумових навантажень. При складанні режиму дня обговоріть з дитиною кожен пункт, врахуйте його особистий час. Пам’ятайте про індивідуальні особливості сина (дочки), підберіть оптимальну, посильну навантаження, не перевантажуючи його (її), але і не залишаючи надто багато часу для неробства.